lauantai 9. maaliskuuta 2013

Aurinkoa ja iloista mieltä

Olipa kylmää aamusella. Piti vaan pikasesti pyrähtää pihalle ja äkkiä takasin sisälle. Jotain 20 pakkasta. Mut nyt paistaa aurinko ja terassilla tarkenee istuskella vaikka kuinka hyvin. Siis meijän omalla suajasalla terasilla, siäl ei oo mitään tarjoiluja.

 

Tuisku: Mä voin jo hyvin. Lääkkeeni oon syänny kiltisti, vaik yks niistä pillereistä on tosi pahaa.  Mä syleksin sitä aina lattialle ja äippä yrittää ujuttaa sitä pilleriä kinkkupalaan ja millon mihinkin. Mä syän se kinkun ja pudotan toisesta suupielestä pillerin pois. Onneks toi Myrsky on uhrautuva velipoika ja nukkuu mun kaa päikkäreitä.
Ilosta menoo teille kaikille!

16 kommenttia:

  1. Auts - mitä täällä lukeekaan!! Leikkaus ja lääkkeet. Ja ei pillerit maistu :) Suu on kuin kalastajalla, suupielistä tulee ulos kaikki se mitä ei kuulukkaan niellä. Pikaista paranemista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, mulla on just tommonen kalastajan suu. Juu, oon jo ihan paremmassa kunnossa, kiitos Annu.

      Poista
  2. Meillä oli kans aamulla -20° pakkasta ja kävin vaan pikaisesti asioilla. Äippä yritti saada mua kävelemään vähän kauemmaksi, mutta en alkanut sitä ollenkaan. Pistin nelirajajarrutuksen päälle ja äipän oli annettava periksi. Minähän en periksi anna kuin joskus. Aamulla en koskaan.

    Oon ite ollut tosi hyvä syömään lääkkeitä, kaikki on mennyt ihan kivuttomasti ja mauttomasti ilman turhia mausteita. Nyt tuli raja vastaan. Äippä rupesi antamaan mulle matolääkkeitä, vaikkei mulla mitään matoja ole. Mistäs mää niitä saisin, kun syön jätteitä vaan satunnaisesti. No, annoshan on 2,5 tablettia per päivä. Eka tabletin äippä antoi sellaisenaan ja mää aattelin, että se olis jotain herkkua ja hotkaisin menemään. Peijoona, kun sehän ällyytti mua. Yritti toisella tabletilla samaa ja mää sylkäisin sen lattialle. Sitten äippä antoi nappulan ja tabletin yhtä aikaa ja mää söin nappulan, tabletin sylkäisin pois. Nyt tabletti alkoi olla jo pehmeenä ja äipän piti kääriä se juustoon. Sit mää aattelin olla kiltti ja vetäisin koko satsin kerralla. Seuraavat sainkin sitten juuston kanssa. Toivottavasti äippä ei ota tuota matoasiaa ihan tavaksi, pari kertaa vuodessa on ihan tarpeeksi eli liikaa.

    Reipasta mieltä ja aurinko paistakoon pirttiinne!

    t. Olli

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myrsky: Siis todellakaan kukaan itseäänkunnioittava mäyrkäkoira lähe aa-mul-la pakkaseen. Joo, ei oo niin isoo hätää, ettei sitä voi toimittaa porraspieleen. Nelirjaajajarrutus! Just noin, sä oot Olli viksu.

      Tuisku: Ai, suakin juksattiin ottaa pillereitä. Mistä näitä ovelia äippäiä oikeen tulee. :)

      Poista
  3. Muiskut teillekin! Vähän myöhästyttiin tosta naistenpäivästä, mutta uskoakseni Tuulisia Poikia saa muiskutella koska haluaa! *Muisk*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aina voi ja sopii muiskautella. Joten supersuuret moiskautukset teille molemille.

      Poista
  4. Koitas annamarin konstia ja "kuorruta" se pilleri voilla. Menee aika liukkaasti alas. Eihän mäykkyjä hämätä millään kinkunpaloilla, jos on paha pilleri. Veikkaan, että on antibioottia, jonka nimeä en nyt muista. Voi tepsiä kalastajankin suuhun, M-L ja Ossi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nettimartta: Himpsu, hyvä kun muistit ton Annamari konstin. Heti sitä kokeilen. Kiitti!

      Tuisku: Himpsu, ku muistit ton Annamari konstin. Pahaa pelkään, että joudun heti koekaniikiksi. Että kiitti! ;)

      Terkut Ossille!

      Poista
  5. Oli niin kylmää aamulla, etten suostunut edes pissille iskän kaa. Nökötin vaan anovasti oven edessä, että pääsiskö sisään, täällähän jäätyy kokonainen mäyräkoira. Isoveli vei mua sitten vähän matkaa tonne tielle, mut kun huomasin mitä oli tekeillä, lirautin äkkiä ne lirut ja sitten neliveto kotiinpäin!

    No nyt teitä on sitten kaksi ovelaa taistelemassa sen pillerin kaa. Syö nyt kuule Tuisku, se pilleri vaan kiltisti, että tuut kuntoon. Se ei kato oo kivaa olla kipeenä.
    Iloista, mutta kuitenkin rauhallista menoa sinne teille, pojat. Muiskuja molemmille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei oo kyl ilosta olla kipee. Mä köpöttelin pari päivää. Mut arvaa mitä? Ny mä juaksen. Eikä yhtään satu missään. Hiano olo. Mahavetoketjukin on pysyny kiinni.

      Nelivedolla kotiin! Toi on hyvä ohje. Katotaan ny iltapillereiden kans kui mun käy. :D

      Poista
  6. Pahat pillerit on - pahoja! Eikä se auta yhtään, että meillä mamma tunkee pillerin melkein kurkkuun asti.
    Toivottavasti aurinko lämmittää sun tikattua masua, ja paranet pian ehjäksi asti. Terkut Myrskyläisellekin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, kui ne ei osaa tehä hyvänmakusia pillereitä? Niiku maksamakkaran tai kinkun. Ei luulis olevan hirmeen vaikeeta, ku rakettejakin lähetetään taivaankannelle.

      Siin olis selkee markkinarako. Apteekkari kysys, että otatteko hyvä rouva näitä pahanmaksuia pillereitä ja sylipainitte koiranne kanssa otsa hiessä vai ostatteko näitä tuplahintasia pillereitä, jokka lemmikkinne syä huuliaan nuallen tyytyväisenä. Ja tästä ideasta poonukset mulle herkkujen muadossa, kiitos.

      Kyä mä paranen, ku mulla on näin kivoja blogikamuja, niin ihan teijän toivotusten voimalla. Juu.

      Poista
  7. Kuules Tuisku, niele vaan kiltisti ne pillerit, kyllä se kuuri pian on ohitse. (Mulla loppuu huomenillalla!)
    Hyvältä tuo teidän aurinkoterassi kyllä näyttää. Mutta se tarjoilu olisi kyllä poikaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mää yritän syädä ja kiva kuulla, että sääkin oot tolpillas ja kohta pääset kujalle kyttäileen. :)

      Poista
  8. Nelli painaa pakkasella ihan niin kuin tavallisestikin - kunnes tajuaa että nyt on kylmä, kääntyy takaisin ja vetää hurjana kotiin päin.

    Ai niin, Nelli pitää madottaa. Kiitti Tuisku kun muistutit!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nelli, sä oo tytöks kova luu. ;)

      Meil otetaan matolääkkeet jouluna ja juhannuksena, noin äippä muistaa ne. On kuulema ollu juttua semmosesta, että koiria ei pitäs madottaa turhaan, että pitäs viedä kakkanäyte tutkittavaks. Joo, sano äippä, olishan se kyl hyvä ettei me syätäs turhaan matokuureja, mut tulleks vähän tyyrkiiks...

      Syähän, Kaunis Nelli, lääkkees kiltisti.

      Poista

Kiitti kommentista, kamu!