perjantai 22. heinäkuuta 2016

Myrsky ilmapuntarina

Myrskyn mietteitä:
Tiättekö kuulkaa, ku mulla on yks yliluannollinen kyky.
Joo on.
Mä oon mäyräkoiran muatonen ilmapuntari.

Mä tiädän satavarmalla, 
millon sataa ja etenkin ukkostaa.

Jos on ripsauksia ja ropsauksia tiadossa,
niin mua saa raahata pihalle sekä lenksulle.
Jos taas ukkostaa, vaikka ihmiskorva ei viälä ukkosta kuule,
niin mä tuun levottomaks ja pyrin syliin.
Voisko mut tuatteistaa?
Olisko kysyntää?
Mä voisin kertoo, että onks sopiva matonpesupäivä 
tai kantsuuko lähtee marjaan ja silleen.


Äippä, voit ihan rauhassa maalata,
ei oo tulossa sadetta eikä ukkosta.

Välillä pitää ottaa päikkäreitä ladata akkuja,
että sisäinen sääasemani pysyy vireessä.


16 kommenttia:

  1. Kyllä tuosta joku applikaatio kannattaa rykästä liikkeelle! Onhan niitä kaikkia muitakin sääpalveluita mobiilisti tarjolla, niin miksei Myrskyn ilmapuntari! :)

    VastaaPoista
  2. Ilimammuuta tietoja essiin! :) Hyvä se oes tietee varmaks millonka sattaa. Mulla kulukoo nuo ennusteet niin "pitkässä narussa" ettee niistä oo matompesuilimoo ennustammaan. Vuan ylettääkö se sinun puntaris tänne asti?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Iivari, kyä se on niin, että sun, kuamahyvä, tarvii hoitaa niiku alihankkijana teijän huudin ilmapunnistukset. ;)

      Poista
  3. Kyllä minäkin kannustan taitojesi tuotteistamista. Ei näistä nykyisistä ennustusmenetelmistä oikein ole mihinkään.
    Hieno kuva päikkärihetkestä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Párek, joo, iskän kaa on kiva nokostella. Harvinaista kyllä, ny olin matolla enkä iskän peiton alla. Täytyy kehitellä ja jalostaa tätä ilmapuntariaatosta.

      Poista
    2. Párekin Palvelijatar23. heinäkuuta 2016 klo 16.31

      Teillä näyttää olevan komeita poikia ihan un gruppo formato da tre ;)

      Poista
    3. Komioita ollaan, Palvelijatar, ja niin on kyl Párekin. Joo.

      Poista
  4. Ihan varmasti olet luotettavampi säämies kuin jotkut forecat, accuweatherit ja ilmatieteen laitokset. Ja tietenkin myös ekologisempi, kun akkusi latautuvat torkuilla eikä mitään elektronisia härpäkkeitä tarvita sinua luettaessa.

    Ukkosenpelko on ikävä juttu. Itse en siitä mitään tiedä, mutta olen kyllä tavannut lajitovereita, jotka muuttuvat arroganteista machoista läähättäväksi lähikoiriksi jo hyvissä ajoin ennen ukkosen näkyviä ja kuuluvia merkkejä. Joku edeltäjistäni oli mennyt aina saunan lauteiden alle ukkosta ennustaessaan. Saat varmaankin tarvitsemaasi sylihoitoa oireisiisi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aatu Hauva, on se kyl kummaa, ku mä muuten oon niin reipas, niin paukut saa mut ihan tolaltani. Ukkosen tosiaan aistii, ei siihen tarvita ees kuulohavaintoo. Joo.

      Poista
  5. Hahaa, meillä on myös mäyrän muotoinen sääasema/ ilmapuntari, sekä maailmankaikkeuden muutoksien tiedottaja; Nadja! Harvoin on kaikki niin kohdallaan, et voi mäyrä ulkoilla ihan omasta halustaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anonyymi ja Nadja, juu, kyä me mäyrinkäiset ollaan niin mainiota ja moniosaajia. :)

      Poista
  6. Näistä ominaisuuksista onkin mammalle paljon hyötyä. Jatka samaan malliin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivisen Vilman piha, jep, ilmanpuntari toimii, kuhan saan tarpeeksi ravintoa ja rakkautta. :)

      Poista
  7. Kyllä mä luulen, että sulla olis kysyntää monessa perheessä näin kesän aikana, kun ihmisillä on lomat. Sä voit laittaa kaupan seinälle lapulle, että sua voi vuokrata tarkastamaan tuon lomapäivä kelin, että kannaattako lähteä reissuun vai ei. Sä olet kyllä tosi hyvä. t. Eka

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eka, joo, mä kyl luulen, että mun eritysosaamiselle olis kyl tarvetta, jopa ihan kansainvälisesti. :D

      Poista

Kiitti kommentista, kamu!