maanantai 15. heinäkuuta 2019

Kuuma pelikesä

Myrsky: Niinkus tiiätte,
niin pallonpeluu on meijän harrastelaji numero ykkönen.
Ku on paljon ollu lentokuvia meijän nuarisosta,
tai mikä nuari toi Tuisku oikeestaan on,
ku se on vaan yhen vuaden nuareempi ku mä,
mut ku se on ikuinen pentukoira,
niin meil puhutaan Vanhasta Herrasta ja Nuarisosta.
Täs on malliks kui vanhankin tassut viäl toimii lennokkaasti.
Joo.


Tuiskul ja Wiimal on kova kisa kumpi ehtii pallolle ekaks.
On ne notkeita.


Tuiskul on tarkka pallosilmä.
On se vaan aikapoika!


 Pakko huilia välillä,
eikä äippä kyl annakaan meijän pelata päiväl,
sillon aurinko porottaa meijän pihan niin kuumaks ku oltas Affrikas.


Mulla on toinenkin harraste.
Lintujen tarkkailu.
Tos kuuses on räksällä pesä,
ja ne piänet piipittää siäl.
Mun pitää käydä useesti päiväs tarkistamassa,
ettei niil oo siäl hätää,
gaumeen vastuullista.
Yhes tuijas on peipol pesä,
onneks ne poikaset lähti jo maailmalle.
Pönttöjäkin meitin pihal on runsaasti.
Jokaises on ollu paritkin poikaset.
Tiainen, sinitiainen, varpunen ja kirjosieppo,
sanos äippä, joka tykkää ku pihalla on siivekkäitä.

Lennokasta viikkoo kaikille!


7 kommenttia:

  1. No sielä on kyllä varsinaeset pallosiepot! :) Vaahikasta on teejjän pelj.
    Vuan sitä minä ihmettelin että sinnekkö se aarinko on nyt sittä pessiytynnä ku ee tiälä usseesti näättäävvy! Ja ihan niin kuumasti vielä porottaa. Tiälä on vuan hualeena höllöttännä sen minkä oon näättäännä. Ilosija pelijä vuan teelle! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli tossa pari vilakampaa päivää, äippä etti jo villasukat jalkaansa, mut kokolailla on liian kuumaa keskipäivällä, Iivari, meillä ku on niin suajanen eteläpiha. Tiätty me toivotaan, että teilkin paistais kunnolla ja mansikas kypsyis ja silleen. Joo. Mukavia pelituakioita sullekin, kuoma!

      Poista
  2. Tuosta ei peli enää paljon enempää pysty vilkastumaan! Ei ole teidän sakilla pulaa liikunnasta. Ilmankos olette noin virtaviivainen trio. Ja mikäs vanha se Myrsky muka on? Mäyrämies parhaassa iässään.
    Vallattoman ihania kuvia, kuten ollaan totuttu teiltä aina näkemään. Riemukasta alkanutta viikkoa kamuset! Ja Wiimalle tietenkin isälliset muiskut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Párek-kuoma, liikuntaa saahaan omalla pihalla, mut kyl on mukavaa lähteä lenksulle kylille haisteleen postauksia. Wiimahan meillä pääsee kaupungillekin äipän matkaan, ku se osaa käyttäytyä siivosti ja on kevyt kannettava, se on toi meijän arkaparka Tuisku hankala ottaa mukaan, ku se kaikkee pelkää ja haukkuu.
      Wiima: Moips Pappa! Meil kävi eilen kyläs Tara-rouva, ja se tais luulla, että mä oon sen pentu, ainaskin se kovasti mua olis halinu. En hirveesti tykänny, mut kohteliaasti silti olin.

      Poista
  3. Teillä on kyllä tehokas fudisjoukkue, pelipaidat vaan päälle ja haastamaan muut kylän koirat :) Lennokasta viikkoa sinnekin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Liinukka ja Nero, jepulis, mä voisin toimii veskarina, niin ei tarttis niin gaumeesti juasta, toi nuariso kyl pesee tullen mennen minkälaisen peliporukan vaan, salamakaksikko.

      Poista
  4. Hyvin nousee tassu vielä sinullakin, Myrsky! :) Tuossa lintujen vahtimisessa varmaan aika vierähtää nopeasti, kun on noin monta pesää turvattavana!

    VastaaPoista

Kiitti kommentista, kamu!