keskiviikko 7. elokuuta 2019

Wiima koirakuiskaajana

Wiima: Kaikkeen sitä piäni koira voi joutua,
niiku ny koirakuiskaajaks.

Vähän mä ihmettelin, kun meijän pihaan pöllähti kaks autoo.
Autoista pullahti pari täti-ihmistä ja yks ISO musti.

Noh, pian he häipy meijän pihalta puheensorinan saattelemana.
Koht lähettiin äipän kans tallustelemaan niitten perään.
Jäätiin äipän kans tököttään tiälle.
Outoo. 
Piti oikeen istuu, ku oli niin kuumaa.


 Täh?
Tualtahan ne tätit tulee ja iso vaalee musti.
Äippä kiälsi mua haukkumasta,
eli sano JÄTÄ.
En sit haukkunnu, ehkä ihan vähän, vahingos. 
Veljien kans intoudun kyl haukkuun innolla,
mut en sillon, ku oon äipän kaa kahestaan.


 Joo, se porukka läheni ja mun piti kattella ihan muualle.
Hyvin meni!
Ton koiran nimi on Elli ja se on, koostaan hualimatta, penaska.
Elli on nopeeoppinen, kyä siitä tolkun musti tulee.
Joo.


 Elli on nätti.


 PiskiPalvelun Anne kehus niin mua ku Elliikin.
Ollaan oppivaisia tyttöjä.
Tämmönen jännä päivä.


12 kommenttia:

  1. Mä muuten Wiima ymmärrän, kuin vaikeata joskus on vaan olla hiljaa! Tämä kissa-täti on sellainen huutelija, että vaikka siltä ei kysyttäiskään mitään niin tää vastaa.
    Siksi mä nyt kyllä ihalien suo tosi paljon. Upeaa itsehillintää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, kyä mä osaan olla hiljaa ja riahumattakin, Taru. Sähän oot sitten samis meijän äipän kaa. Musta kuulostaa, ku äippä puhuis nukkuessankin. :)

      Poista
  2. Mielenkiintoinen tapahtumasarja. Koulutitko sinä tuota Elli-ipanaa vai Elli sinua? Vai olitte opissa molemmat? Meidän kuuden vuoden ohitusharjoitukset ovat siinä tilanteessa, että herkkujen läsnä ollessa ei haukuta, mutta ilman palkkaa annetaan raikaa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ei, mä en tällä kertaa ollu koulutuksessa, Lucy ja Roni, vaan vanhempana neitinä näytin esimerkkiä nuaremmalleni. :)
      Tota noin niin, mä haukun ku veljet on messissä, ku ne aina räksyttää, mut ku ollaan tyttöporukalla ni sillon oon nätisti, kuljenkin vetämättä hihnassa. Joo. Kyä maailmaan ääntä mahtuu.

      Poista
  3. Hieno suoritus, Wiima! Meikäpappa toimii ihan yhtä hyvin tai huonosti palkkioperiaatteella, joten palkitseminen herkkupaloilla on jätetty kokonaan pois. Hyvänä päivänä käyttäydyn kuin täysin koulutettu, mutta känkkäränkkäpäivinä annan kuulua kuka käskee ja määrää ;) Palvelijatar edelleen odottaa milloin olen tarpeeksi vanha käyttäytymään arvokkaasti kaiken aikaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pappa, joopa, ei sitä aina kykene oleen hillitty. :)

      Poista
  4. Tärkeätä koulutusta annoit Ellille ja päinvastoin. Elli(kin) on todella nätti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, hyädyllistä pualin ja toisin, Liinukka ja Nero.

      Poista
  5. Sinusta on moneksi Wiima, myös koirakuiskaajaksi. Olit hieno esimerkki Ellille. Ja aina sitä joskus voi ääntä päästää. Mikäs koira se sellainen on, joka ei koskaan haukahtaisi.

    Hipun emäntä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hipun emäntä ja Hippunen, totta turisette, kyä koiran pitää saaha haukkua, ainaskin välillä. Joo. Kyl meijän kolmikosta ääntä lähteekin, kun ilmotetaan laumana, ketkä tääl pihalla päivystää.
      Toivottavasti pääsen toistekin koirakuiskaajaks. Ai joo, mä meen ens perjantaina ilostuttaan mummoja ja vaareja ekaa kertaa. Saas nähä kui käy...

      Poista
  6. Jopa oot ollunna tolokun tyttö! Äet ihavvähä katteellisena lukj tuota mitenkä oot tottelevaenen. Meekäläeseltä ee niät vieläkää onnistu tuommonen. Varsinnii jos on isompi ihteenj se kulukija. Omankokoset suapi männä ja tulla kyllä. Hirveen nätti tuo Elli kyllä on että tiijjä tuosta oesinko sitä haakkunna kuitenkaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Elähän huoli, kuomahyvä, mä olen tottelevainen vain äipän kaa kahestaan, kyllä mä muullon vähän haukun tai tosi paljonkin, ku Tuisku ja Myrsky villitsee.
      Elli on siävä, ja oppivainen. Olis varmalla sekottannu sun pään.

      Poista

Kiitti kommentista, kamu!