tiistai 26. helmikuuta 2019

Peilaus viikon sattumiin ja yks palleriina

 Soon mukavaa, ku Ensku käy joka viikko meillä kyläilemäs,
lähetään aina lenksutteleen.
Äippä sanos, että ny otetaan selviet meistä kaikista,
ku yhel naapuril on tommonen peili tiänviäres.

Enskun kaa ihmeteltiin kuusta keskellä järvee!
On kuulema joku verkonmerkki.
Poikien teki miäli nostaa koipee ja jättää oma merkkinsä.


 Viikonloppuna lähettiin klo 8 aamuretkelle Saaren kansanpuistoon.
Ei ollu tunkua, muut varmaan viäl nukkus.
Äippä komensi pyysi iskää istumaan penkille meijän kaa.
Penkkiin suli sydämenkuva...
Kotona autettiin ihmisväkee siivouspuuhissa,
ja pöyhittiin mattoja.


Wiima: Mä olen ku ilmetty pappani eli tykkään kävellä tiänviarusvalleilla. 
Siältä näkee kauas. On tosi kiva kavuta ylös ja hyppiä alas.
Oli hiaman harmaa päivä, mutta ei se menoo haitannu.


 Pallooki ollaan taas pelattu. Tiätty.
Kattokaa kui valkoset mun hampaat on,
ja siitä hualimatta mut ja veikat viädään ell:ille hammashoitoon.
Törtsyä!


 Enkös ookin ku palleriina?



10 kommenttia:

  1. Olet tosi suloinen balleriina, Wiima! <3 Kivoja kuvia muutenkin. Teillä on kivat lenkkimaastot! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti, Lucy ja Roni, mä oon tämmönen sirpakka ja meneväinen tyttönen. Joo, kyl meijän kelpaa lenksutella, varsinkin ku päästään pois omilta kurasilta kyläteiltä.

      Poista
  2. Kylläpä on taas meniviä kuvia ! Juu Wiima ihan balleerina ainesta on, live-esitystä odottaessa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Liinukka ja Nero, tarttiskohan mun mennä palettikouluun? Kai sitä jonkunlainen tassuttelumesta luulis olevan myäs koirille. :)

      Poista
  3. Hienot valkoiset hampaat sulla on ballerina-tyttäreni! Löytääköhän se hammaslääkäri mitään putsattavaa lainkaan? Sulla on Wiima niin tassuissa toi baletti, että voit hyvin alkaa opettaa pojillekin tanssia. Sitten kehittelette hyvä stoorin tanssin ympärille ja eikun telkkariin talenttikisaamaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pappa, joo, mun hammaslääkäriaika peruttiin, kun ei mul oikeesti oo mitään putsattavaa. Myrsky oli toispäivänä öllinköllin ja tänään, torstaina, on Tuiskun vuaro. Mä hoidan niitä, vaikka ei ne hirveesti mun osaamistani oo arvostaneet. Täytyypä panna luppakorvan taa toi talenttijuttu...

      Poista
  4. Wiima on luonnonlahjakkuus tuossa baletissa. Hienoja kuvia! On teillä ollut taas mukavaa menoa ja meininkiä. Hipsulta terkkuja isosti teille kaikille!

    Hipun emäntä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hipun emäntä ynnä Hippu, mä oon tosi ilmava ja lennokas, mut me tytöt ny vaan ollaan semmosia. Hippuselle paljon muiskuja!

      Poista
  5. Mukavat reessut teellä sielä ja mukava Ensku ku viepi teejjän porukan aena haaskoehin paekkoehin.
    Kyllä on selevee palleriina-aenesta Wiima tytössä :) Sievee ja sulokasta männöö.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, Ensku on kyl kätsy tyyppi, Iivari, on äipälläkin valokuvauskaveri mukana.
      Tattista, komistus!

      Poista

Kiitti kommentista, kamu!