sunnuntai 12. elokuuta 2018

Herkundaaleja ja vaihtokauppoja

Wiima: Toiset päivät ny vaan on herkumpia ku toiset.
Kattokaapa vaik kui paljon herksuja me saatiin,
ku äipän kummityttö kävi perheineen poimimas marjoja meijän puskista.
Joo, meijän äippä tykkää kasvattaa marjapuskia ja hedelmäpuita,
mut ei yhtään tykkää kerätä satoo, eikä varsinkaan säilöö.
Onks se laiskuutta?
Ny ei menny sato hukkaan,
ja me saatiin suut makiaks näistä herkundaaleista.
Joo. Ja kiitos!


Mä tietysti olin lasten leikeissä mukana,
mut veikkaset joutu möröttään kammarissa,
ku ne ei yhtään ymmärrä piäniä lapsia.
Helmi keinuu, Nuutti tasapainoilee ja Iina kiipeilee.
Tosi kivoja mukuloita kaikki. 
Pääs veikatkin sitten lopuks leikkimään Nuutin ja Iinan kans pihalle.


 Kyä me kaikki tytöt ollaan niin somia.


 Lopuks mä kerron sanoin ja kuvin, miten mä saan kaiken haluumani,
tai ainaskin melkein kaiken,
sillä yleensä äippä tekee nopeesti lopun tämmösistä vaihtokaupoista.

Äippä jako meille kaikille puruluuherkut.
Kaikki saa aina samanlaiset, ettei tuu toraa.
Mä en ymmärrä, miks musta joka kerta tuntuu siltä,
että veikan herkku on aina jotenkin paree ku mun.
Noh, oon sitten kehitelly tämmösen vaihtokauppaleikin.

Vaihe yks: Oon mahdollisimman liki vaihdettavaa.


 Vaihe kaks: Veikistelen ja keikistelen, venyttelen ja kierähtelen
lähemmäks vaihtotavaraa.
Tämä on niin sanottu hämäysvaihe,
eli johdan harhautettavan ajatukset ja katseen toisaalle.


 Vaihe kolme: Mulla on kaks herkkua.
Vaihtokauppa suaritettu.
Ai kui mulla on molemmat luut?
Unohin antaa vaihtokauppatavaran veikalle, 
ihan vahingossa tiätty.


18 kommenttia:

  1. Oot kyllä aika oleva keikistelijä :)
    Mukavaa sunnuntaita teille kaikille ja paljon pusuja <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sirpa ja Tiitu, joskus on raskasta olla älykäs ja kaunis. Vai mitä Tiitu?

      Poista
  2. Wiima, te nuoret neitokoiruudet olette liian fiksuja meille mieskoirille. Mehän mennään jokaiseen lankaan minkä te meille viritätte. Me vaan ihastellaan teitä silmät sumeina ja ollaan helppoja huijattavia ;)
    Kivaa, että olet Wiima saanut tottua pieniin ihmisiin. Minua siedätettiin niihin pennusta asti, joten tenavien ei tarvitse pelätä, että näykkisin tai purisin. Lapsetkin osaa nätisti kysyä saako silittää ja lähestyvät rauhallisesti minua. Jos joku taapero ei vielä osaa hyökkäämättä tulla silittämään, minä yleensä väistän ja välttelen. Palvelijatar ohjaa taaperoa miten koiria pitää silittää. Kaikki sujuu yleensä ihan hyvin.
    Mahtavia herkkuja saitte, Puhurit! Toivottavasti Wiima ei ihan kaikkea ominut itselleen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Párek-pappa, joo en ominut herkkuja, en ihan kaikkia ainaskaan, tai olisin, mut herkut ovat peltilaatikossa hyllyllä, johon me tappijalat ei ylletä. Ihan haljuu, jos meiltä kysytään, ei kyl kysytä, on toi meijän äippä semmonen itsevaltias. Pöh.

      Poista
  3. Wiima osaa olla jo niin naisellisen viekas :) Veikat kyllä antaa varmaan mielellään periksi ja vaikka omat eväänsä kun pikkusisko niin haluaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Liinukka ja Nero, juupa, täytyy kyl myäntää, että olen kiatonu tassuni ympärille myäs iskän ja äipän.

      Poista
  4. Mitäs tuo veikka sanoo noista sinun vaihtopuuhistasi, joissa hän näköjään jää täysin ilman herkkuja? Olet sinä aika mimmi.
    Täytyy kyllä sanoa, että tuollaista herkkupäivää ei ihan joka koiralla olekaan, joten olitte olleet kyllä tosi kilttejä. Teillähän oli melkein joulu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sari, no joo, siin käy usein, että ne jää silmät ymmyriäisinä toljottaa ku hoo moilaset, mut kyl me kuiteskin jaetaan kaikki herkut, siitä pitää äippä hualen. Me saahaan noita purujutskia ihan joka viikko, että hampaat pysyy kunnossa.

      Poista
  5. Neon naesilla keenissä jo nuo viekkaelut. Pyörittää meetä mitenkä vuan. Toevottavasti kuitennii veljet sae luusa takasi. Ettet kaekkija ominna...etkaet? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eläpä huoli, Iivari-kulta, kyä mä oon oikeesti reilu ja annan veikoillekin niitten osuudet herksuista.

      Poista
  6. Tuo on ehkä häikäilemättömin luunryöstö, mitä on nähty! Olet kiero ja vastustamaton! Oikein kuningatarrosvo! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kih hih, tehän ny mua arvonimellä paiskasitte, Lucy ja Roni. Kuningatarrosvo! Mut oikeesti oon hyväsydäminen ja kiltti sisko aina...

      Poista
  7. Oho, mikä temppu! Tuolla tavalla nyt rosmota luu veikalta...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mamma N ja kissamiskat, juu-u, olihan se vähän halju temppu, mut toisaalta melko onnistuneen veikee.

      Poista
  8. Sinähän olet melkoisen ovela likka! Meilläkin annetaan molemmille tytöille aina prikulleen samanlaiset herkut. Mutta tuollaisia vaihtokauppoja ei harrasteta. Molemmat pitävät hyvin puolensa siinä, että oma herkku on oma eikä siskon.

    Typyn ja Hipun emäntä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Typyn ja Hipun emäntä + Tytöt, meillä Tuisku on hyvinkin pualensapitävä, mut Myrsky antaa usein periks, tosin äippä kyllä tulee sillon väliin ja jakaa herkut uudelleen, että jokainen on tyytyväinen.

      Poista
  9. No oletpas sinä aika ketku. Täällä meillä vain kränätään kovaäänisesti. Hyvin oot veikan kietonut varpaittes ympäri. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, multahan tämä käy, söpöily ja viekastelu, Mimmi ja Hupsu. Juu.

      Poista

Kiitti kommentista, kamu!