maanantai 26. kesäkuuta 2017

Tiikeripojan terssi

Tuisku: Juu, mä oon kova poika ressaamaan.
Niiku hianosti terssi eiku tressi.
Viihyn erinomasesti omalla pihalla,
varsinkin kun Myrsky on eturintamassa,
ja mä saan tarkkailla tilanteen vaarallisuutta taustalla.


Ollaan kovia poikia päivystään,
tästähän ei äippä tiätty tykkää,
mut minkäs teet, ku kaikki hoksataan.

 

Mä en yhtään tykkäis lähtee lenksulle,
ku maailma on mulle liian avara ja vaaroja täynnä.
Mihin mun kuanoni osottaa,
siäl on koti,
ei voija eksyä, koskaan.

 

Mulle tuli vattavaivoja ja syy oli kai ressi noista lenkuroista.
Ny syän vattahappolääkkeitä ja maitohappopakteereita ja silleen.
Olo on jo paljon reippaampi ja pystyn syämään ruakaakin.
Meinasin ihan laihtua, 
kun vattaan sattu enkä kyenny popsimaan puperoita.
Ny mä saan leikkiä pihalla,
ja Myrsky käy ihmisten kanssa lenkuralla.
Ehkä kuitenkin lähen messiin Saaren kansanpuistoon.


18 kommenttia:

  1. Te olette niin komeita päivystäviä mäykkyjä ! :)
    Toivottavasti vatsa rauhottuu pian.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Liinukka ja Nero, voi että, tattista komeuskehuista, tulipa hyvä mieli. Lääke on alkanu jo helpottaa eloo sekä oloo. Joo.

      Poista
  2. Tiijjätkö kuoma hyvä että kyllä ymmärrän sinuva! Minnäe ku oon vähä semmonen ressipeekko. Sannoo äet. Uuvvet paekat ja immeeset. Lenkit tutullahhii tiellä. - Ku ee tiijjä varmaks mittee sielä voepi olla. Kotona oes paras. Ja maetohappoo ja mahahappoliäkettä jootuu välillä pistelemmään. Myö ollaan vissiinnii semmosija herkkiä kotj´poekia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Iivari, vai ollaan me herkkiä samiksia. Mukavaa, että en ole yksin, tai siis, tiätysti olis viäl kivempi, että oltas kumpanenkin rohkelikkoja. Peräkammarinpoikia... :D

      Poista
  3. Koti on kyllä maailman paras paikka, mutta ikävä kuulla, että sieltä poistuminen tuottaa Tuiskulle noin ikäviä fyysisiä oireita. Joskus kun sieltä kotoakin vain on oltava poissa... Toivotellaan parempia vatsapäiviä Tuiskulle! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tattista, vatta on jo paree, Lucy ja Roni. Ja todellakin, koti on maailman paras paikka, tääl on kaikki, mitä koirapoika tarvii, on ruakaa ja rakkautta. Joo.

      Poista
  4. Tuisku-kamu, onneks sulla on oma veikka, jonka kanssa on turvallisempaa. Herkkä maha on mullaki, vaikka rohkeen näkösenä kuljen missä vaan. Mun maha hajoilee väärästä ruuasta, liian pitkistä ateriaväleistä (mamman syy!) ja tiätty lääkkeistä. Joskus oksusin vähän vertaki. Maitohappopasillit on hyvä juttu, kauravelli (hyvin hautunu) samoin. Tsemppiä sun mahalle ja tressille hus pois!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Arttu, tota kauravelliä pitääkin saaha, tattista vinkistä. Mä syän samaa muanaa ku Myrsky, semmosta riistapohjasta ja ankkasysteemejä, kun Myrsky on kanalla allerkinen. Entäs, jos mä olen tullu ankalle allerkiseks? Saas nähä kuin tässä käy. Onneks sun kuntos on jo kohentunnu, kuama.

      Poista
  5. Voi, toivottavasti ressi on rauhoittunut ja sitä myöten myös maha. Onhan se oma koti ja oma piha maailman paras paikka.

    Muiskusia meidän kaksikolta teille molemmille!

    Typyn ja Hipun emäntä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Typyn ja Hipun emäntä + Tytöt, heti tuli parempi viilis, ku sain teiltä muiskuja. Oma koti ja piha on turvallisia. Joo. Muiskeloita!

      Poista
  6. Mahan protestit on kenkkuja. Mulla ei vatsa tiedä missä paikoissa sitä kuljetan. Uusissa paikoissa seikkaileminen ei aiheuta oireita. Ruoka-ajoista vatsa kyllä on tarkka, se murisee ja kiljuu heti,jos meinaa olla tyhjä.
    Teillä on kyllä loistavat tarkkailupaikat siellä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Párek, näin on, kun maha porisee, niin olo on kuin puurokattilassa, joka kiehuu just yli. Hyvä kun sulla on vahva vatta ja hermot kans. Kyä ruakaa pitää saaha ajoillaan. Joo.

      Poista
  7. Vastaukset
    1. Mamma N, tattista ja tänään meen ell:ille. Tuli oksuja yöllä.

      Poista
  8. Voi sua Tuisku-rukkaa. Ihanko olet vatsahaavan hankkinut isoa maailmaa stressaamalla? Mun ihmisveikka on sun kanssa samaa maata. Sekin jännittää aina ja kaikkee. Siksi se antaa sen kaksosveljen tehdä aina kaiken ensin. Tietää sitten miten käy. On se hyvä, että saat nyt olla rauhassa kotona ja Myrsky käy tutkailemassa maailmaa vähän laajemmin. Sulla on onneksi tuo pihaa ja lääniä, jossa saat riittävästi liikuntaa. Koetahan saada vatsa kuntoon! t. Eka

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eka, mä niin symppaan sun ihmisveikkaas, tuttu tunne, mut näillä eväillä mennään ja pärjätään. Kyllä mä tääl pihalla aina keksin tekemistä, palloilen ja tarkkailen.

      Poista
  9. Nyt vasta kiinnitin ensimmäisen kerran huomiota tuohon komeaan raitatakkiin! Ihanan värinen! :) Elävöittää karvapeitettä hienosti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mimmi, mulla on tosiaan raitapaita ja äippä mua kutsuu Tiikeripojakseen. Toi väri on brindle, niiku hianosti sanottuna.

      Poista

Kiitti kommentista, kamu!