maanantai 21. huhtikuuta 2014

Karkkia ja luolailuja


Myrsky: Mun pallo meni, tiätysti ihan vahingossa, kannon juureen ja
se pallo alko kaivautuun yhä syvemmälle ja syvemmälle.
Ihan ittekseen. Vannon.
Mä perässä.
Tuisku: Kui sun pallos aina kaivautuu maahan?


Tuisku: Karkki oli meijän kans leikkimässä.
Tosin Myrsky lualaili suurimman osan ajasta, 
mut muahan se ei yhtään haitannu,
ku mä sain leikkiä Karkin kaa ihan kahestaan. Ei paha.


Täs meil oli vähän hempeempi hetki meneillään.
Karkki on kaunis ja kiltti.
Oikee unelmatyttis.


Mulla ku on vähän huano tapa jemuttaa palloja,
niin Karkki vähän suuttu ja meinas lähtee pois.


Mä sit huikkasin sille, että tuu takas, täs on sulle tää toinen pallo. Joo.


Myrsky: Ehkä vähän epäesteettinen kuvakulma,
mut mä jouduin kaivautuun tosi syvälle,
ennenku mä tavotin sen mun karanneen pallon.
Hyvä luala.
Mä luulen, että tonne viärii, ihan vahingossa, viälä aika monta palloo.


32 kommenttia:

  1. Bravoo poijat :€) Muiskuja tuulisille ja karkeille <3

    VastaaPoista
  2. Karkilta muiskuterkut ja onhan muuten upee pyllysilmä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muiskuja ja lisää muiskuja Karkille! Mäykyissä kaikki osat on hianoi. :D

      Poista
  3. Oho onpas ihme luola...luulis että pelottaa hakee noi pallot kun on noin kova imu.
    Toi vika kuvahan on tosi taiteellinen, vois olla vaikka jonkin sortin tervehdyskortissa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myrsky: Juu, ei yhtään pelota, paitti äippää ja Vekkiä (Karkin äippä), luuleevat, että maa pettää tai jotain. Pöh! Mä mihkään Kiinaan oo kaivautumassa, mut kummallisii nää nykyajan pallot. Aina meneevät äipän istutuskuoppiin, pressun alle ja suarastaan kaivautuuvat maahan. Outoo.

      Niin, mä oon joka kantilta taiteellinen. ;D

      Poista
  4. Gaumee kolo... eiku ihana kolo teidän pihalla. Toivottavasti sä osaat peruuttaa sieltä pois, jos se vielä tuosta syvenee. Mutta meidänpä emäntä on nähnyt, että kolo voi ylettyä Kiinaan saakka. Se oli kerran yhen kukkakaupan pihalla ja siinä oli hirmeen iso kolo, oli oikein puomit ympäriltä. Sitte sieltä kolosta nousi kiinalainen. Sehän ei voinut tulla muualta kuin Kiinasta... Kova homma sillä oli ollut varmaan kaivaa, ei ollut osannut peruuttaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myrsky: Mä en saata ymmärtää kui mä en oo aikasemmin tajunnu, että tämmöset kaivuut on parhautta. Todellakin!

      Hyvin osaan peruuttaa, eipä huolta. Mut onpa jännä tapaus sattunnu sun äipälles. Kyä varmaan järkyttysin, jos tualta mun kolosta alkas vilisteleen kiinalaisia koiria. Paitti, jos ne olis söpöi tyttöi. Kuttusin sutkin sitten pirskeisiin mukaan. Mut kuule kuoma, mitä kieltä me puhuttas niitten viarasmaalaisten kanssa? Varmalla jotain elekieltä...

      Poista
  5. Ai teillä on tyttöystäviä ja taikakuoppia? Aika jännää teidän koiraelämä kyllä on.

    Triolan sihteeri on täällä jo jonkun aikaa käynyt opiskelemassa teidän juttuja, mutta nyt mä vasta uskaltauduin kirjoittelemaan. Teidän ploki on tosi kiva ja te ootte törkeen ihania, koiriksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kih hih, me peesataan ja todetaan, että teijän triio on törkeen kiva, kissoiks. :)

      Tervetuloo porukoihin! Meil on tääl pihalla kaikkee tarpeellista ja siks meijän kamutkin tääl viihtyy.

      Poista
  6. Minkäs sille mahtaa jos ne pallot vuan männöö niihin kolloehin! Poeshan ne pittää hakkee. Tietennii.
    Kyllä määkyt on kommeeta kaekista kulumista katottuina.
    Teellä on sittä mukava piha ku on lampihii ja koloja. Ja sittä nuita tyttöjähhii :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Iivari, todettava on, että ei puutu ees pakkia, ku mä osaan kyl perulla tulla poispoikkeensa luolista. Reenannu oon kovasti.

      Tytöt on elämän sokeri, ku sualaahan me koirat ei saaha syyä, eikä kyl namejakaan, mut tää Karkki ei vihlo hampaissa ja on muutenkin terveellistä seuraa.

      Poista
  7. Myrsky, miten sä maltoit laittaa sen kuopan kaivuun Karkin kanssa pelehtimisen edelle? Kyll mulla vaan olis ollu melkoinen arpominen että kumpi onpi parempi. Taidat olla tosi varma viehätysvoimastasi, kun annoit Tuiskun viihdyttää ja hurmata ihan rauhassa. Karkki on tosi fiksu neito, tykkää teistä kummastakin ja nauttii saamastaan huomiosta.
    Kyllä vaan kelpais mullekin tuollainen tyttö, kuoppa ja piha!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kato kuule Párek, ku Karkki on silleen tasapuolinen, että leikkii meijän molempien kanssa, mut Tuisku on kyl leikkiverisempi ku mä, joten se miälellään touhuu Karkin kintereillä ja palloillee. On tämmönen iso piha kyl mahtava paikka ja suatas me tämmönen tanner ihan kaikille koirille. Saa olla vapaana, kaivella kuoppia ja tarkkailla naapurustoa. Tosta viimesestä äippä ei tykkää, ku me käydään aina melko äänekkäästi ilmineeraamassa rajalla, että ollaan kotona ja tiietään kyllä, että naapuritkin on kotona. Että sillesteen.

      Poista
  8. Mäyräkoirat on lualakoiria, ja hyviä onkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myrsky: Totta! Mä olen kekannu tän luolailun vasta tänä keväänä, mut nyt oonkin sitä harrastannu hualella. Mulla on pihalla kaks kantoo, joiden alle oon kaivannu onkalot. Äippä lupas, että kannot saa jäädä, vaikka kannonjyrsijä tulee ens viikolla. Mulla on myäs voimakas riistavietti.

      Poista
  9. Eikös kelluvat pallot pysy poissa kuopista ;) No, palloilla on jalat, ja siivet, ja uimaräpylät. Noi teidän pallot päätti kaivautua maahan. Äläkä huoli, kaivurikoiran kuuluu näyttää just tolta ;)
    Teistä on tullu tosi taitavia pallonkalastajia, Karkkikin varmaan ihailee komeita pallopoikia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, Karkki viihtyy meijän kanssa täydellisesti. Se on tosi kiva likka ja onneks sekin harrastaa pallolajeja.

      Poista
  10. Me olttii semmosel luantoreissul, tosin äippä sanos et eksyttii. Sit me käveltiiki varma tunti poikines ennenku päästii kottii. siin oli reissuu iha tarppeeks. Ainaki äitin miälest. Et jos jonku lualan oisin viäl löytäny niin sit äitilt varma ois ratkennu se joku ottasuani. Oon kuullu siit ennenki.
    Erinomase hiano luala. Sin voi sit vaik mitä kätke semmost ku äitin ei tartte tiätä. Ja oikke kaunis tyty on ollu kyläsil. kyl teiä kelppa.
    Koht o vappu, sillonki voi palloje kans leikki.
    Terveissi vaa täält Essiläst.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tommoset eksymisretket on hauskasii, paitti ei tiätenkään ilonpilaajaäipän miälestä. Sulle on kans sit just semmonen samanmoinen äippä paiskattu, jolta ottasuanet pullottaa. Joo, ja aivan liian herkästi. ;)

      Mitä syvempi luala, sen paree. Vappupalloja ootellessa lähetetään sulle tsiljoona muiskua!

      Poista
  11. Toi viimenen kuvakulma on paras, tiiättehän te, miten mä tykkään hassuista bebandeeroskuvista!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sul on sit yhtä hyvä maku ku meijän äipällä. *tirsk*

      Poista
  12. Vaude mikä pallojemma, vielä kun lisää kaivat niin sä saat puun kaatumaan. Sit saa silppuri-Tuisku hommia...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meit onkin tääl pihalla semmonen parivaljakko, että ihme on, että ylipäätään mitään kasveja enää kasvaa. Mitens ne metsurit huutaakaan enkuks, jotain että: timpeeeer. Mitäs ne sit huutaa, ku kuappia kaivaa? Muiskuja Nellille!

      Poista
  13. Oo-o, teillä on nyt siis palloja syövän lammen lisäksi palloja syövä kannonkolo, hitsi.. ;D Aikamoinen toi teitin piha!! :D

    Meidän pihalla jatkuu jo vuosia kestänyt Kiina-projekti, joka etenee mielestäni hämmästyttävän hitaasti siihen nähden, kuinka ahkerasti sen parissa puuhataan.. (Tunnustan ihan pienellä äänellä, että olen asiasta oikein iloinen. Kompastelen ihan tarpeeksi omiin jalkoihini ja näkymättömiin korokkeisiin ilman hervottomia kuoppia pihassa. ;D)

    Hirmeesti terkkuja sinne teille kaikille ja tytöt lähettää pojille oikein mojovat muiskut - *smak*. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. *smak* x 1000

      Tommonen Kiina-rojekti onkin ihan parhautta, tiätysti ei toivota, että jokkut niihin kuappiin kapsahtaa, juu ei, mut me niiiiiiiin ymmärretään Tyttöjä.

      Poista
  14. Kyllä teillä on ihastuttava kaveri, tuo Karkki. Taitaa olla aikamoinen homma kaivaa kadonneet pallot esiin kuoppien syvyyksistä. Mutta hienostihan kaivuuhommat näyttää sujuvan, se taitaa olla teillä mäykyillä veressä. Typykin innostuu joskus kaivamaan, yleensä emännän kukkapenkkejä mökillä... Aurinkoista loppuviikkoa teille molemmille ja muiskuja!

    Typyn emäntä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Karkista tykätään ihan kybällä. Tykkättäs varmalla myös Typystä, näyttä just semmoselta topakalta tytöltä, joka pitäs meijän kurissa.

      Kaivaminen on tosi hauskaa puuhaa. Multa lentää ja maasta nousee tuaksuja ja juuria ja kaikkee hyädyllistä. Muiskut Typylle!

      Poista
  15. Vautsi teillä on hienoja luolia! Mä en yhtään suostu tassujani likaamaan kaivuuhommiin, mutta onneksi mulla on toi sisko aliurakoitsijana niissä hommissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lualia ja nättejä tyttöjä, mitäpä sitä muuta mäyräpojat toivoiskaan. No, ruakaa pitää kyl olla ja rapsutuksia. Muiskelot.

      Poista

Kiitti kommentista, kamu!