sunnuntai 27. tammikuuta 2013

Metsäpolkuja ja jättihiiriä

Äipällä on, muka, kiireitä. Eikä ehi ottaa meistä mitään otoksia, joten ihan aluks kooste meijän vanhoista kuvista.

Ny ei oo pakkasta, mut kyl pyryttää ja tuiskuttaa lunta. Oltiin kuiteskin eilen lenkuroimassa ja lähettiin seikkaileen mettään, ku sinne johti hyvät polut mettäautokoneen jättäminä.


Tuisku: Hillittömän iso hiiri on täytynny mennä tonne koloon, ku on puukin kaatunnu. 
En ehkä haluis tavata.


Lähettiin sitten pois, kohti uusia seikkailuja. Mä en tarvii palttoota kuten Myrsky. 
Mulla on tuiskunpitävä turkki.


16 kommenttia:

  1. En mäkään palttoota tarvi. Tuiskunpitävä turkki on hyvä olla olemassa, ihan omasta takaa!

    VastaaPoista
  2. Hih, ihanat sanaleikit siellä teillä! Olispa Nipsu näkemässä sen jättihiiren;)
    kissamamma pirkko

    VastaaPoista
  3. Nelli on pärjännyt hienosti tämän talven ilman takkia, ehkäpä sillekin on kasvanut tuiskunkestävä turkki.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, tuiksunkestävä turkki on käytännöllinen, juu, ja kaunis, varsinkin kun se on Kauniin Naisen päällä.

      Poista
  4. Hyvä, että vain pyryttää ja tuiskuttaa eikä sentään myrskyä. Reippaita poikia olette!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ollaanki!

      Tuisku: Tiäkkö kuule HooPee + Vili, mä säikähtelen ihan gaumeesti postilaatikoita. Ne on mun miälestä yhtä pelottavia ku puskat ja kököt. Mut nyt ohitan postilaatikot sujahtamalla tai hyppäämällä. Äippää naurattaa.

      Poista
  5. Pojat, lemppariasiat järjestykseen. Teitä odottaa haaste!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haaste?! Oolrait, mehän tarutaan siihen oitis ja kaikilla tassuilla.

      Poista
  6. Huh, millaisia hiiriä siellä liikkuu! Murahdan täältä niin hurjasti, että häviävät, mokomatkin puunkaatajahiiret!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan hirmee hiiri on täytynny olla, että on puun kaatannu, just semmonen puunkaatajahiiri. Onneks meijän pihalla on vaan pikkusia hiirulaisia.

      Mut hyvä ku muriset, eivät sitten puunkaatajahiiret uskalla näyttäytyä. :D

      Poista
  7. eile mut pakotettiin valjaissa ulos. eikä ollu mitään tuiskutakkeja, tai pyrypipoja, ei mitään. ekaks säntäsin auton alle, mukavan lämmintä. sitten taluttaja (se vanhempi tenava) tuli tökkiin mua pefasta. mä en kuulemma saanu mennä auton alle. sitten kun menin toiselta puolelta ulos, nuorempi tenava otti keskeltä hihnaa kiinni, ja toinen päästi taluttimen irti (flexi(vai miten se kirjotetaan.))
    sitten taluttaja juoksi auton toiselle puolelle, ja nappasi kiinni. hitsi, eivät luottaneet edes siihen että jäisin paikoilleni. no, en mäkää sit luota niihin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No siis, mitä! Sua on raahattu ku litranmittaa jonku vleksun perässä. Ei kuulosta reilukerhomeiningiltä, eipä.

      Poista
  8. Hei, minä tahdon nähdä sellaisen megahiiren! En ole nähnyt kuin yhden cityketun, ison rusakon, pienen lumikon ja tuhottoman monta siivekästä. Kettu jolkotteli kaikessa rauhassa muutaman metrin päästä tien poikki kohden metsää, ei edes vilkaissut minua. Lumikko nousi oikein takajaloilleen minua katsomaan ja otti saman tien jalat alleen ennen kuin Palvelijatar ehti saada siitä kuvan. Olen minä sen verran pelottava näky, että lumikon onnistun pelottamaan tiehensä ; ) ; )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho! Sähän oletkin nähnyt erikoisia eläimiä. Citykettu! Huimaa. No joo, tiätysti se lumikko peljästy sua. Sähän oot selkeesti Suuri Metsästäjä.

      Poista

Kiitti kommentista, kamu!